Repository Universitas Pakuan

Detail Karya Ilmiah Dosen

Yelni Rahmawati

Judul : IMPLEMENTATION OF MBKM ACTIVITIES IN JAPANESE LITERATURE STUDY PROGRAM
Abstrak :

in 2020, the policy of the Independent Independent Learning Campus (MBKM) was socialized and implemented in various fields of higher education to achieve the Sustainable Development Goals (SDGs). This study aims to analyze the level of student understanding regarding MBKM activities, 21st Century Skills and SDGs. This study uses a quantitative analysis method with a descriptive method based on surveys and interviews conducted on students who take part in the MBKM program. The results of this study indicate that the MBKM program can improve students' soft skills for 21st century skills, and support the goals of the SDGs. Of the 6 skills of adab 21, seen from the students' perspective, the highest is collaboration skills, followed by critical thinking skills.

Tahun : 2021 Media Publikasi : Prosiding
Kategori : Prosiding No/Vol/Tahun : 1 / 1 / 2021
ISSN/ISBN : -
PTN/S : Universitas Pakuan Program Studi : BAHASA & SASTRA JEPANG
Bibliography :

Anugraheni, I., Kristen, U., & Wacana, S. (2020). Analisis Kesulitan Mahasiswa Dalam Menumbuhkan. 04(01), 261–267.

Dewi, E., Keterampilan, P. E., Kolaborasi, K., Kemampuan, D. A. N., Konsep, M., Model, M., & Icare, P. (2020). Pengembangan Keterampilan Kolaborasi, Keterampilan Komunikasi Serta Kemampuan Memahami Konsep Siswa Melalui Model Pembelajaran Icare.

Faiz, A. (2021). Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan Koherensi Program Pertukaran Pelajar Kurikulum Merdeka Belajar Kampus Merdeka Dan General Education. 3(3), 649–655.

Fatah, A., Teknik, P., Fakultas, O., Universitas, T., & Yogyakarta, N. (2021). Eksplorasi Dukungan Industri Mitra Dalam Pelaksanaan Magang Pada Program Merdeka Belajar Kampus Merdeka Amir Fatah Pembelajaran Di Perguruan Tinggi Yang Mandiri , Luwes , Tidak Kaku Di Mana Pada Dan Kebudayaan No . 3 Tahun 2020 Yaitu Tentang Standar Nasio.

Munawwarah, M., Laili, N., & Tohir, M. (2020). Keterampilan Berpikir Kritis Mahasiswa Dalam Memecahkan Masalah Matematika Berdasarkan Keterampilan Abad 21. Alifmatika: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Matematika, 2(1), 37–58. Https://Doi.Org/10.35316/Alifmatika.2020.V2i1.37-58

Suhanti, I. Y., Puspitasari, D. N., & Noorrizki, R. D. (2018). Keterampilan Komunikasi Interpersonal Mahasiswa Um. Prosiding Seminar Nasional Psikologi Klinis, April, 32.

Umiyati, H. (2021). Populasi Dan Teknik Sampel ( Fenomena Pernikahan Dibawah Umur Masyarakat 5 . 0 Di Kota / Kabupaten X ) Makalah Disusun Untuk Memenuhi Tugas Mata Kuliah : Metodologi Penelitian Hukum Dosen Pengampu : Dr . Marilang , Sh ., M . Hum Dr . Achmad Musyahid , M . June, 0–25.

Winarti. (2020). Penilaian Diri Dalam Keterampilan Berbicara Bahasa Jerman Sebagai Wujud Penilaian Dalam Pendidikan Abad Xxi. 15(02), 110–124. Https://Doi.Org/10.23887/Prasi.V15i01.

Zakiah, N. (2020). Implementasi Project-Based Learning Untuk Mengeksplorasi Kreativitas Dan Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis Mahasiswa.

Zubaidah, S. (2016). Keterampilan Abad Ke-21: Keterampilan Yang Diajarkan Melalui Pembelajaran. Seminar Nasional Pendidikan Dengan Tema “Isu-Isu Strategis Pembelajaran Mipa Abad 21, Desember, 1–17.

URL :

 

Document

 
back