Repository Universitas Pakuan

Detail Karya Ilmiah Dosen

Litia Faradini Norman, Dwi Rini Sovia Firdaus, Diana Amaliasari

Judul : Manajemen Komunikasi Penyampaian Pesan Pertunjukan Stand Up Comedy Dalam Membentuk Persepsi Audiens
Abstrak :

Abstract

This research  is intended  to understand   the stages  of process   of sending  message  in some stand  up comedy   shows,   as  well  as  to  understand   the  perception    of  the  audience.   In  this  research,   the chairman   and  two people  from   the  stand  up  Indo  Bogor  community   members   acted  as  the  key informant,   and  two  designated   audiences   are  treated  as  the  informant.   They  are  the  source   of information,   gathered   through  some  structured   and  in-depth   interview.   This  research   has  been conducted   in Bogor   city from   March   to June   2016,  using  descriptive   qualitative   method   with dramaturgy   approach.  Research  method  that conducted  in this research  is Descriptive   Qualitative method.    This   research    took   the   advantage    of  gaining   some   important    information   from    a professional   psychologist   and  used it in the triangulation   stage. Based  upon  the findings,   in every stand   up  comedy,   most   comics   usually   do  some  preparation    before   the  performance    so  the message  that  will  be delivered   can  elicit  various perception   from   the  audience   which  are  likely predictable.

 

Keywords:  Interpersonal   Communication,   Stand  Up Comedy,  Perception

Tahun : 2017 Media Publikasi : jurnal nasional blm akreditasi
Kategori : Jurnal No/Vol/Tahun : 1 / 1 / 2017
ISSN/ISBN : 25809458
PTN/S : Universitas Pakuan Program Studi : ILMU KOMUNIKASI
Bibliography :

Abidin, Yusuf. 2015. Manajemen Komunikasi. Bandung: Pustaka Setia. Bungisin,      Burhan.      2010.      Penelitian Kualitatif. Jakarta: Prenada Media Grup. Cangara, Hafisied. 2011. Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta: PT RajaGrafindo. Hawarisi, Dadang. 2001. Manajemen Stres Cemas dan Depresi. Jakarta: Balai  Penerbit FKUI

Moleong.    2011.    Metodologi    Penelitian

 

Kualitatif.       Bandung:       PT       Remaja

 

Rosdakarya.

 

 

 

 

 

i NoName.2012. Tayangan Entertaisiment “Stand up comedy” Terhadap Persepsi Mahaswa Fakultas Ilmu Budaya USU. Medan: Fakultas ISImu Budaya USU

 

Mulyana, Deddy. 2010. Ilmu Komunikasi : Suatu Pengantar. Bandung: PT.      Remaja Rosdakarya.

Nugroho, Panji. 2012. Potret Stand up comedy: Strategi Menjadi Comedian

Handal. Yogyakarta: Pustaka Baru. Papana, Ramon. 2012. Kiat Tahap Awal Belajar Stand up comedy Indonesia Kita

Suci. Jakarta: Mediakita. Rakhmat,    Jalaluddin.    2011.     Psi Komunikasi.      Bandung:      PT

Rosdakarya.

 

Raho,   Bernard.   2007.    Teori   Sosiologi

 

Modern. Jakarta: Prestasi Pustaka

 

Ritzer,   George.   2012.   Teori   Sosiologi.

 

Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

 

Sugiyono.     2014.      Metode      Penelitian

 

Kuantitatif Kualitatif dan  R&D.  Bandung: CV. Alfabeta.

Walgito,   Bimo.   1994.   Psikologi   Umum (Suatu Pengantar). Jakarta: Andi Offset. Widodo,     Suko.     2010.     Anatomi     dan Perkembangan  Teori  Soal.  Aditya  Media

Publishing, Malang

 

Wiryanto.     2004     .     Pengantar     Ilmu

 

Komunikasi. Jakarta: PT.Grasindo

 

 

 

 

ii             http://ub.ac.isid/lukman09/kanker-dan- tertawa/ (9 Desember 2015. 14:21)

 

iiihttp://www.wawasanpendidikan.com/2014/

10/Macam-Macam-Komponen-Penyusun- Persepsi.html?=1 (24 Meisi 2016. 13:00)

URL : https://repository.unpak.ac.id/index.php?p=detail&id_karya=56

 

Document

 
back